Acer X193HQb

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer X193HQb op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

klbart 24-10-2009
Geschreven voor: Acer X193HQb

redelijk beeldscherm kwaliteit is niet slecht,

3 min punten:
-je kunt het scherm niet hoger zetten
-De knoppen van het scherm zijn onhandig in de bediening
-erg slecht vind ik het feit dat er geen drivers worden bijgeleverd waardoor wij nu geen juiste resolutie kunnen gebruiken

al met al voor deze prijs een redelijk scherm

Zaza 20-09-2009
Geschreven voor: Acer X193HQb

Beeldscherm nu 6 maanden in bezit. Helaas geen goede ervaringen.

Eerste probleem is dat er geen drivers meegeleverd worden bij het product.
Daarnaast is er op de ACER website ook geen driver te vinden; de exacte resolutie is zelfs bij geen een leverancier van drivers te vinden.

Tweede probleem; we hebben uiteindelijk van NVIDIA een driver gedownload, pas na bijna 5 maanden na aankoop was hier een 'geschikte' driver. Echter, deze draait alleen op 60 Hz en niet op de 75 Hz. We hopen dat ze binnenkort eentje in 75 Hz beschikbaar hebben.

Derde probleem; na half jaar in bezit is er een storing in het onderste kwart van het LCD scherm. Hierdoor wordt dit niet of zeer slecht doorgegeven. Klacht is doorgegeven aan aankoop-punt, we verwachten dat dit gauw opgelost gaat worden (anders laat ik het jullie weten)

Verdere evaluatie;
Knopjes zijn wel te vinden, de handleiding er bij nemen is handig als je hier echt mee aan de slag wilt. De noodzaak hier mee te werken is laag.

Het scherm is te kantelen (na enige druk) maar de eerste paar keer maak je je toch zorgen dat dit niet zo hoort.

Beeldkwaliteit is over het algemeent goed te noemen, jammer dus alleen van de drivers en dat de weergave al na zo'n korte tijd kuren vertoond.

Energie verbuik is erg laag; dit is belangrijke reden van aanschaf geweest.

Jester 10-03-2009
Geschreven voor: Acer X193HQb

De monitor voldoet prima, zeker voor die prijs! De knopjes zijn inderdaad niet al te makkelijk te bereiken, maar hinderlijk is het niet. Ik ben geen expert, maar ik vind de beeldkwaliteit heel goed. Ik had geen problemen met de drivers, hij deed het meteen prima. Ook van wegvallen van het beeld heb ik geen last, ik hoef de horizontale schuifbalk nooit meer te gebruiken, ideaal. Prima aankoop voor mensen die een goede monitor willen aanschaffen voor een goede prijs.

Glozzie 24-01-2009
Geschreven voor: Acer X193HQb

Mooi (zowel beeld als design) monitor'tje tegen een mooi prijsje, maar toch wat minpuntjes:
- De monitor staat laag op z'n voetstuk, wat niet prettig kijkt
- De breedbeeld monitor is wel 18.5, maar oogt kleiner dan een 17 monitor omdat'ie minder hoog is
- Er wordt geen driver geleverd door Acer; om goed beeld te krijgen moet de driver van de videokaart mogelijk worden geupdate
- De knopjes van de monitor zijn wat lastig te bedienen, maar deze zijn wel mooi verwerkt en slechts zelden nodig

Daarnaast is het zo dat bij mij aan de rechterkant een stukje van het beeld wegvalt, waardoor o.a. de knop om vensters te sluiten (bij windows xp) en schuifbalken niet volledig worden weergegeven, maar dat zou ook goed aan mijn videokaart kunnen liggen.